SEO
...og du skal finde
SEO — Search Engine Optimization: Det løbende arbejde med at holde dit website i toppen af søgefeltet er nødt til at holde trit med de evigt foranderlige søgemaskinealgoritmer.
Digitaliseringen af markedet har ændret forholdet mellem virksomhed og kunde: Før gik virksomheden i marken og plukkede de mest attraktive kunder, men nu er det lige omvendt — kunden bestemmer!
Hvilke frugter bliver plukket først? De største? De mest modne?
Svaret er fremfor alt de mest synlige. Hvis din virksomhed ikke er synlig, når kunden leder, kan det være lige meget, hvor dygtige i er til jeres fag.
Hvis ikke dine frugter sidder øverst, bliver de ikke plukket i første omgang.
Har du tid til at vente?
SEO sørger for, at kunden finder dig før konkurrenten
Internettet har gjort markedspladsen global, og Covid-19 lærte selv de stædigste analog-hoveder at handle online. Det har givet kunderne adgang til virksomheder over hele verden.
Her kommer SEO-kunsten ind i billedet. Det handler om at få gjort dit indhold mere attraktivt for søgemaskinen end de andres. Maskinen er loyal mod kunden, og viser det indhold, der er mest relevant i forhold til søgningen øverst.
Og måden søgemaskinen vurderer relevans på er altid i forandring. Derfor er godt SEO-arbejde ikke en engangsforestilling. Det er løbende!
Muligheder for dem, der vil samle dem op
Det kan være en skræmmende tanke, at man i højere grad end nogensinde konkurrerer med hele verdens virksomheder, men intet er, som bekendt, så skidt, at det ikke er godt for noget.
I takt med at konkurrencen er vokset, er jeres adgang til potentielle kunder ligeså!
Med den rette indsats er det en gylden mulighed for at øge omsætningen — men kun hvis man gør sig synlig for sine kunder!
Er du interesseret i SEO?
Så kontakt os her!
Hvad vi mener med SEO-arbejde
Helt konkret vil vi starte med en SEO-analyse af jeres website. Herefter har vi et klart billede af hvor I står nu.
Vi bruger både HubSpots SEO-redskaber og Ahrefs og Screaming Frog samt Googles Search planner, Analytics og Search Console til at danne os et fyldestgørende overblik og få alle nuancerne med.
Vi arbejder blandt andet med:
- Keyword research: vi finder de søgeord som er mest relevante for dine kunder og din industri
- On-page SEO: vi kigger hele dit website igennem ud fra Googles ’best practice’ for SEO
- Technical SEO: vi analyserer dit website for mulige fejl, der påvirker din hjemmesides synlighed på Google og dens hastighed
Hvor skal I hen?
Næste skridt er at finde ud af, om I også er der, hvor I gerne vil være. Hvis ikke din virksomheds markedsposition matcher ambitionerne, kigger vi på hvilke muligheder, I har, og om en løbende SEO-pakke kunne være løsningen.
Er der behov for at gå mere grundlæggende til værks, kan det give mening at arbejde med en Idealplan, der er forarbejdet til at klarlægge muligheder med digitalisering, fx CRM, og til at bygge en egentlig kommunikationsstrategi.
Det overordnede mål er at bevæge jer hen mod den position, I gerne vil have — både på markedet og i søgeresultaterne.