Miljørigtig genbrug af PVC

Wuppi 

Kunde Wuppi A/S
Projekt

Hård PVC har haft temmelig dårlig presse i de senere årtier. Moderne PVC helt uden bly eller andre skadelige stoffer, og er et fremragende materiale til utroligt mange formål. Og sidst, men ikke mindst, så kan hård PVC rent faktisk genanvendes 100 %, hvis det gøres rigtigt.

Hvad vi gjorde
  • Webdesign
  • Tekst
  • Redaktionelt flow
  • Videoproduktion
  • Nyhedsbrev

Miljørigtigt genbrug af PVC

Den danske plastbranche har derfor oprettet en frivillig genbrugsordning, hvor entreprenører, håndværkere og kommunale virksomheder kan få indsamlet gammelt PVC og få det bortskaffet til genbrug. Ordningen hedder WUPPI og bruges i dag af størstedelen af de danske kommunale affaldsselskaber.

På baggrund af en gennemarbejdet, operationel og ambitiøs kommunikationsplan udarbejdet af Factor X Adman, eksekverede vi en lang række kommunikationstiltag for WUPPI – website, brochurer, præsentationsfilm og meget andet.

1290x910-1-1024x722-1

 

I den gode sags tjeneste

Grundlæggende skal vi sørge for, at så mange potentielle brugere af WUPPI som muligt skal have serveret fortællingen om ordningen og om de mange fordele ved den – og selvfølgelig også overtales til at bruge ordningen til gavn for miljøet.

wuppi_website-2

Vi tog også hånd om WUPPI’s elektroniske nyhedsbrev — det redaktionelle flow, interviews, tekst, grafik og selve håndteringen af nyhedsbrevet med relevante og tankevækkende historier om genbrug af hård PVC.

Skal vi give et bud på, hvordan I når jeres målgruppe med redaktionelt indhold?

 

Book et møde i dag