Et spørgsmål om kabler og kendskab
- Website med HubSpot
- Udvikling af produktbeskrivelser
- Kommunikationsstrategi
Waskönig+Walter Danmark
Waskönig + Walter Danmark sælger kabler til danske installatører og til den danske el-forsyningsbranche. Så kort kan det vel udtrykkes. Vi har produceret deres nye website i HubSpot med en tilhørende kommunikationsstrategi, der for en gangs skyld ikke handler om salg.
Og så alligevel – selvfølgelig handler det om salg. Bare i indirekte form, for Waskönig + Walter Danmark sælger til installatørerne gennem grossister, og det er ikke muligt at købe produkter på websitet. Sitets primære formål er at skabe opmærksomhed, øget kendskabsgrad og fremfor alt brand value for Waskönig + Walter Danmark. Og det ultimative endemål med dén indsats er naturligvis at sælge flere produkter.
Websitet er også designet for at give kunderne en nem adgang til den vigtigste tekniske dokumentation om produkterne i form af PDF-filer med tekniske data om det enkelte kabel. For at eliminere fejlkilder og for at gøre arbejdet så let som muligt i det daglige, har vi inde bagved bygget en temmelig snedig database med samtlige produkter i sortimentet, og når kunden klikker på PDF-logoet, genereres PDF’en øjeblikkeligt med al opdateret information fra databasen.
3D-illustration af produkt + PDF-generator
Waskönig + Walter Danmark tilbyder en lang række fordele, som vi bruger en del krudt på at formidle på sociale medier: Altid varer på lager, altid hurtig levering, gode produkter, stærk service og tæt dialog med kunderne – og ikke mindst et af Europas største kabelfirmaer i ryggen, nemlig tyske Waskönig + Walter Kabel-Werk. Alt dette skal vi gøre synligt og velkendt i markedet.
Det gør vi med content, som målrettes på sociale medier til kernesegmenterne for Waskönig + Walter Danmark. Video, små teasere og cases – bl.a. en historie om, at URBAN RIGGER bruger installationskabler fra Waskönig + Walter Danmark på grund af kablernes små dimensioner og store smidighed.
Og sidst, men ikke mindst, har vi sammen med Waskönig + Walter Danmark planlagt en række events, der af uransagelige årsager har været umuliggjort siden 11. marts 2020 – men bare vent… det bliver stort.
Brian K. Jensen, direktør, Waskönig+Walter Danmark”FXA har været en stærk partner for os i den periode, hvor vi udviklede vores nye website. De kommer også til at spille en stor rolle for os i de kommende år, hvor vi skal øge vores strategiske kommunikationsindsats og blive langt mere synlige for vores kunder.”