Fra producent af støbeovne til et internationalt brand

Kunde Støtek
Projekt

Støtek ønskede at revitalisere deres identitet, som ikke længere repræsenterede virksomheden optimalt. Projektet indebar udvikling af CVI med retningslinjer for fremtidig kommunikation.

Hvad vi gjorde

Vi udviklede ny identitet og designguide baseret på et opdateret logo, et nyt website og retningslinjer for den løbende kommunikation.

Samme gode kvalitet i ny indpakning

Støtek udvikler, designer og producerer aluminiumsstøbeovne til den globale bilindustri. Konkurrencen er skarp, og kunderne hænger ikke på træerne. Alligevel er det lykkedes Støtek at blive et respekteret navn i branchen med støbeovne i særklasse.

Det kan FXA desværre ikke tage æren for. Til gengæld bidrog vi til at skabe overensstemmelse mellem virksomhedens stærke brand, deres visuelle identitet og kommunikationen. Vi mødte Støtek kort før en af branchens vigtigste messer for trykstøbning og trykstøbeprocesser i Nürnberg. Der blev arbejdet med den visuelle identitet for at skabe et – nå ja – mere helstøbt univers at præsentere produkter og ydelser i. Det oplagte er nogle gange også det bedste. Derfor blev den flotte blå farve, som ovnene er lakeret i, valgt som deres corporate farve. Samme visuelle logik blev anvendt til at designe en grafisk markant blåstribet baggrund i stil med logotype.

Selve logotypen blev kun nænsomt revideret, men vi udviklede et brand promise, som sætter retningen for, hvordan Støtek opfatter sig selv, og hvordan de gerne vil opfattes i branchen: The Ultimate Furnace Technology.


Støtek-CVI-2023-blog-billede

På messen i Nürnberg udarbejdede vi en kundeaktivitet, hvor besøgende kunne få mere information om Støtek produkter via en QR-kode eller ved at deltage i en spørgeskemaundersøgelse. Aktiviteten gav 100+ sign-ups på de to dage messen varede.

Med venlig assistance fra 3D

En Støtek smelteovn kan være fra 3-8 meter lang og veje 4 tons, så det er ikke just nemt at få gode fotos af produkterne i et realistisk miljø. De produkter der er installeret i produktionen hos VW eller Tesla vil være vanskelige at fotografere, uden at produktionen går i stå.

Støtek havde således ikke et stort bibliotek af produkt stills eller video, som vi kunne arbejde med. Derfor udviklede vi et miljø i 3D ud fra Støteks produktionsfiler af alle produkterne. På den måde blev det muligt at placere den enkelte ovn, i den ønskede position og få både retvisende videoer og stills ud af øvelsen.

På messen i Nürnberg udarbejdede vi en kundeaktivitet, hvor besøgende kunne få mere information om Støtek produkter via en QR-kode eller ved at deltage i en spørgeskemaundersøgelse. Aktiviteten gav 100+ sign-ups på de to dage messen varede.

 

Et stærkt brand stærkt repræsenteret

Resultatet af alle anstrengelserne blev et visuelt univers, som deres nuværende og potentielle kunder kan relatere til, og som Støtek selv er stolte af.

Mission accomplished!

 

Skal I også have hjælp til at gentænke jeres identitet og kommunikation? Book et møde og hør mere om hvordan vi kan hjælpe jer.

Book et møde i dag