Nyt koncept og visuel identitet til Scanex
Scanex så et behov for at skærpe deres identitet, digitale tilstedeværelse og implementere nye salgsværktøjer. Projektet tog sit udspring i en grundig strategiproces og analyse af potentielle kunder og deres behov for en klar beskrivelse af Scanex´s kernekompetencer.
Vi udviklede ny identitet baseret på begrebet Full Circle Exhibition Partner, nyt logotype, designguide og retningslinjer for den løbende kommunikation.
Et skarpt fokus på kernekompetencer
Scanex er eksperter i udvikling og etablering af messestande i Danmark - og i resten af verden. Med 40 års erfaring i bagagen har Scanex udviklet et stærkt renommé som idérige og med helt særlige kompetencer for sikker logistik og afvikling.
Scanex ønskede at skabe en stærk visuel identitet og løbende kommunikation som kunne fortælle historien om deres mange kompetencer til bestående, og ikke mindst nye kunder. Arbejdet begyndte med en grundig proces med at identificere nøjagtigt hvem, kommunikationen skulle ramme og hvilke budskaber, de ville være interesseret i.
FXA anbefalede HubSpot som CMS platform fordi den løste flere udfordringer på samme tid for Scanex: Først og fremmest en ny webplatform og muligheden for at arbejde integreret med salg og marketing baseret på CRM. Men lige så vigtigt var det at få integreret sociale medier i den løbende kommunikation og sikre valide brugerdata.
Kernen i kommunikationen er temaet Full Circle Exhibition Partner. Idéen er, at Scanex nu kan formidle et fælles koncept for virksomheden i stedet for mange løsrevne kompetencer og cases. Ikke alle kunder vil have brug for hele pakken, men det giver tryghed at vide, at den leverandør man vælger kan løfte alle opgaver, hvis man får brug for det. For Scanex er det en lejlighed til at krydssælge ydelser til kunder, som de ikke i dag er totalleverandør til.
Peter Sunesen, Salgschef i Scanex: ”Vi synes at det foreløbige resultat er et godt fundament til at arbejde mere struktureret og målrettet med vores salgsindsats og kommunikation. Vi har kun fået positive meldinger fra kunder og netværk på den nye identitet og håbet er, at vi fremover vil tiltrække flere kunder som er interesserede i netop vores ydelser”.
"At skabe en ny identitet for en virksomhed er næsten lige så følsomt, som at gøre det for en person. Alligevel synes jeg, at FXA bar os igennem processen uden at tabe målet af syne – og vi er meget glade for slutresultatet."