Primo: Fra forrerntingsstrategi til operationel kommunikation

B2B, Strategi, Visuel ID

Kunde Inter Primo A/S
Projekt

At udvikle en helt ny kommunikationsplatform, der kunne understøtte en ny forretningsstrategi for hele Primo-koncernen. 

Det var nødvendigt at gentænke markedsføringsindsatsen, skabe en mere markant markedstilværelse både grafisk og budskabsmæssigt – og at øge dialogen med kunderne. Det blev vores opgave.

Hvad vi gjorde
  • Modernisering af deres traditionsrige logo
  • Argumentationsmatrice for hvert enkelt forretningsområde
  • Brand promise med payoffet:
    WE THINK THE WORLD OF PLASTICS.

En ny historie om Primo

Kommunikationsplanen blev fremlagt – og godkendt – på et møde med Primos øverste ledelse, og umiddelbart derefter gik vi i gang med at skrive, designe og producere den vigtigste del i markedsføringen af Primo: Et nyt, ambitiøst website, som var i luften kun 6 uger efter godkendelsen af planen.

Primo_Swans2-1

Content marketing

Samtidig gik vi i gang med at tilrettelægge det første af mange nyhedsbreve for Primo. Nyhedsbrevene er beregnet til at give et overordnet indtryk af Primo som en virksomhed med årtiers erfaring i produktion af profiler til alt lige fra kirurgiske komponenter til offshorekabler – med en kombination af stærke case-stories og produktnyheder.

Siden har vi udviklet en online designmanual, et messekoncept og en helt ny serie af profil- og segmentbrochurer for Primo, som nu står med et forenet og stærkt udtryk i et broget marked.

Primo-Truck-Trailer2-1

 

Kunden har ordet

”Efter en grundig omstrukturering stod Primo-koncernen med behovet for en ny, skærpet profil over for markedet. Vi valgte Factor X Adman til at udvikle en gennemarbejdet kommunikationsplan for os, som skulle understøtte et helt nyt fokus på nye markeder, segmenter og produkter, og som samtidig skulle være tro mod vores historie som familieejet virksomhed.

Kommunikationsplanen indeholdt en lang række konkrete aktiviteter, herunder nyt website, styrket kommunikation via elektroniske nyhedsbreve, udstillinger, brochurer og så videre. Deres forståelse for strategi og forretning koblet med deres viden om teknisk markedsføring har været en styrke for os i denne proces, og dertil må man sige, at deres serviceniveau og engagement altid har været i top."

Claus Tønnesen, CEO, Inter Primo A/S

Primo-Product-Catalogue-Teaser-2Factor X Adman fungerer i virkeligheden som min forlængede arm i dagligdagen – det er en stor fordel for os, at de kender vores virksomhed og vores markeder så godt, som de gør.

Det betyder, at de er hurtige til at eksekvere, når det gælder. De er skarpe på tekst og grafisk arbejde, de rådgiver os kompetent og sobert om digitale strategier, og de leverer kreative løsninger til vores messer, brochurer, nyhedsstrøm og meget andet.

FXA er altid uhyre servicemindede, og så er de ikke mindst nogle behagelige mennesker at arbejde sammen med. Jeg vil sige, at Factor X Adman forener teknisk viden, strategisk forståelse og kreative kundskaber på en helt unik måde.” Merete Hargaard - Communications manager Inter Primo A/S

PRIMO-Brochures-from-FXA-1

 

Vil du vide, hvordan FXA kan give din virksomhed en kommunikationsstrategi, der ligger 100 % i tråd med jeres forretningsstrategi? Så er vi lige her:

Book et møde i dag