Dansand.
Sand viden
Dansand manglede et nyt website på hele tre sprog, der indeholdt viden om sand
Vores gode kunde Dansand sælger sand — i tonsvis. Faktisk sælger de 380.000 tons prima kvartssand om året, hentet op af undergrunden i Addit i Midtjylland. Man finder deres produkter i byggemarkedet, på golfbaner, i jernstøberier, i sandfiltre og i sandkasser, for blot at nævne nogle af de anvendelser, deres sand finder. Vi har skrevet, designet og produceret deres nye website på tre sprog.
Vidensdeling og sand-nørderi
Dansand sælger de fleste af sine produkter via forhandlere og byggemarkeder, så sitet har primært den funktion, at det skal give inspiration og vise, hvad Dansand egentlig kan med sand (og det er en hel del). Dansand vil gerne vise, at der er viden bag selv et produkt som sand, så derfor gør vi en del ud af at beskrive geologien bag Dansands sanddepoter –og at fortælle den succeshistorie, som Dansand også er.
Sitet kommer også til at være moderskibet i Dansands fremtidige kommunikationstiltag, hvor der skal skabes nye leads og en stærk position som thought leader – en status, som Dansand allerede har i markedet, men nu skal til at udbygge og udnytte.
PIM og PDF
En af de vigtigste funktionaliteter i sitet er, at de enkelte produkter er knyttet til et PIM-katalog inde bagved, hvor alle produktdata hentes. Når en besøgende beder om at få en PDF med produktdata, trækker systemet de aktuelle og altid opdaterede produktdata over i en smukt designet PDF – det er altså slut med at holde flere datasæt om samme produkt opdateret. Udfordringen var at få denne funktion til at spinde som en mis, men det lykkedes — ikke mindst fordi teknologien efterhånden er så veludviklet.
Sitet er udviklet i Wordpress med en lang række spændende plugins, og bag sitet ligger en HubSpot-platform, der blandt andet giver formularer og anden funktionalitet til sitet.