SoMe som primære salgskanal
Logpoint
LogPoint
Besøg LogPoint her >>
En af vores nye kunder er LogPoint, et dansk IT-firma, der har specialiseret sig i SIEM-sikkerhedssoftware.
Vi har fået opgaven med at levere content til deres sociale kommunikationsplatforme.
Derfor er sociale medier LogPoints vigtigste kommunikations- og salgskanal, og vi har fået opgaven med at skrive og layoute LinkedIn-opdateringer for dem. Vi har også arbejdet med gennemskrivning af demomanualer – et videnstungt og krævende skrivearbejde, der forudsætter en dyb forståelse af LogPoints produkter og markeder, og hvor vi kan brillere i en af vores yndlingssportsgrene:
At forstå og formidle ekstremt kompliceret stof på en enkel måde.
Konferencedesign og visuals
I september holdt LogPoint deres første egentlige brugerkonference for IT-sikkerhedsspecialister fra hele verden. FXA fik til opgave at udvikle den grafiske identitet, konference-logo og payoff – og en række andre grafiske elementer på konferencen, f.eks. bannere og præsentationer.
Konferencen fik navnet ThinkIn og blev fulgt tæt på LinkedIn, hvor en klar og ren visuel identitet giver enorme fordele, når man skal trænge gennem mediestøjen.
Det klarer LogPoint fremragende – med vores hjælp…
SIEM er en type af software, der har til formål at overvåge aktiviteter i en organisations samlede IT-miljø og give advarsler, hvis der sker uregelmæssigheder. Det kan være cyber-angreb, hackerangreb og misbrug af personfølsomme data – og det er noget, alle virksomheder meget gerne vil have sig frabedt.
LogPoints SIEM-løsning holder øje med al aktivitet i alle IT-systemer og er designet til at give et pip fra sig, hvis der er tegn på ondsindede angreb, så en virksomheds IT-afdeling eller sikkerhedseksperter kan tage affære.
SIEM står i øvrigt for Security Information and Event Management, og i de senere år har der været flere markante nedbrud i datasikkerheden hos endog meget store koncerner, som klart viser behovet for den type løsninger, som danskejede LogPoint udbyder.
LogPoint udbyder en af de mest vidtgående løsninger på cyberangreb på markedet og har i dag salgsselskaber i det meste af Europa samt i USA. Men våbenkapløbet mellem hackere og SIEM-udbydere går så stærkt, at en virksomhed som LogPoint har behov for at kunne kommunikere meget direkte og meget, meget hurtigt.
Forrest i kapløbet – også når det gælder markedsføring
For en virksomhed, der sælger SaaS – altså software på abonnement – handler salgsprocessen i høj grad om at være til stede, hvor og når en potentiel kunde går ind i søgefasen. Som regel begynder salgsprocessen med, at en eller anden i en eller anden virksomhed spørger sig selv: Gad vide om man kan…?
Næste skridt er at søge, primært via Google, ofte uden at kende navnene på udbyderne af den tjeneste, man står og mangler. Så er det, at udbyderen skal sørge for at være til stede i det store, vilde internet: på sociale medier, i ekstremt målrettede annoncer, i video-guides og så videre.
Den, der søger efter en løsning, skal ledes til udbyderens website eller til en landing page og derfra f.eks. kunne hente en demo eller en gratis version af den ønskede software.
Det er en del af det, man kan kalde inbound marketing, og som vi ved en hulens masse om her i huset – det kan du læse mere om her >>
Sådan gør LogPoint, og vi hjælper dem med det – vi kan også hjælpe din virksomhed med varme leads, uanset om du producerer software eller noget mere håndgribeligt.