For B2B-virksomheder er kundecases en anbefaling for jeres kunder af jer som virksomhed. Læs her, hvordan I får mest muligt af jeres succeshistorier.
AI kan være et stærkt marketingværktøj. Men er AI der, hvor stolene kan overtages af software? Læs her, hvordan generativ AI kan styrke marketingafdelingen.
Skal industrivirksomheder have en podcast? Bliv klogere på, hvordan podcasts kan berige dine marketingsindsatser og engagere den helt rigtige målgruppe.
Mange virksomheder har en helt klar forståelse for deres eksistensberettigelse, men langt fra alle evner at formidle det. Læs mere om værdien af at have en god kernefortælling, som hele virksomheden kan se sig selv i, og bliv klogere på, hvordan du udarbejder den.
Hvad er værdien i SoMe? Læs hvorfor SoMe er fantastisk til at skabe brand awareness, kundedialog og netværke - og bør være en fast del af din kommunikationsstrategi.
Hvordan får man succes med en intern marketingmedarbejder, og hvornår giver det mening at samarbejde med et eksternt marketingbureau?
Hos FXA er vi mestre i at hjælpe med at forvandle producenter til brands. Læs med her, og lær mere om, hvordan du styrker brand promise, brandudvikling og troværdighed.
Når vi, hos FXA, rådgiver om virksomheders brand position i markedet, så benytter vi en helt enkel lille model, som vi kalder Pris-Poesi modellen.
FXA er dykket ned i om AI kan erstatte din virksomheds kommunikation. Svaret er nej, men der er masser af inspiration at hente. Læs hele historien her.
Hvordan får man bedst struktureret indholdet på sit website, så det kan skabe forretning og ikke blot være et opbevaringssted for? Find svaret her.
Denne blog handler om, hvordan man får et set-up, som faktisk er i stand til at generere gode kvalificerede leads med inbound marketing. OG hvilke faldgruber, man skal undgå. Læs mere her.
Strategi. Det klinger godt. Men for mange industrivirksomheder klinger det samtidig dyrt, besværligt og langhåret. Læs hvordan vi griber det an her!
FXA har udarbejdet en kvalitativ undersøgelse af mellemstore danske industrivirksomhederskommunikation - og den éne er ligeså unik som den næste. Læs hele historien her.
Du kan ikke få ansøgere nok til dine stillinger, og det giver en flaskehals i din produktion. Så hvad gør du? Èn ting, du bør arbejde intenst med, er Employer Branding - altså din virksomhed kan gøre sig lækker over for nye medarbejdere, så de ser en mening i at søge til jer. Læs vores fem gode råd her.
Sociale medier er en åben fest - og også virksomheder er på gæstelisten. Men hvordan forener man en professionel virksomhed med et socialt medie - med fantastiske resultater til følge? Det gør vi dig meget klogere på her!
Tilhører du de 90%? Så er du en af de mange salgsansvarlige, der stadig tror, at man ikke kan måle ROI på sin markedsføringsindsats og udelukkende opfatter sin kommunikation som generel branding, altså noget man ikke kan måle på.Det betyder, at denne artikel vil gøre dig klogere!
Ved din målgruppe, hvem du er? Nej? Så er content marketing løsningen. Men hvordan forklarer du lige det til din chef? Det svarer vi på i denne artikel.
Hvordan får man leveret en kompleks besked på en simpel og lækker måde? Vi har fundet svaret. Explainervideoer kan tage din avanceret viden og gøre den let forståelig for hvem som helst. Læs mere om hvordan vi gør det, lige her.
Er det tid til et nyt website? Har du brug for en guide til hvordan man griber sådan en sag an? Hvilken udbyder skal man vælge? Det har vi dykket ned i lige her.
Består din virksomheds posts på sociale medier af fødselsdagsopslag og interne nyheder? Så går du nok glip af en masse trafik og potentielle leads. Læs om hvor vigtige sociale medier er i 2022/2023, lige her.
Bedst som man troede, at den go'e gamle corporate brochure var yt - så kom vi på banen med en endnu en folder, som beviser det modsatte. Trods at papirversionen af marketing er uddøende, så mener vi alligevel at følelsen af en corporate brochure kan gøre en stor forskel for en kunde. Læs mere om det her.
Bruger du content marketing? Hvis ikke, så er det bare med at komme i gang. Her er tre overvejelser, som du skal gøre dig, for at overbevise din direktør om at bruge penge på content marketing.
Mange store virksomheder mangler en klar strategi for kommunikation, og formår derfor ikke at udnytte deres fulde potentiale. Vi har skrevet en kort tekst om, hvilke værktøjer mange virksomheder mangler, for at komme godt med ind i 2023. Læs det hele her.
Hvor godt kender du egentlig dine kunder? Ved du, hvad de laver i deres fritid? Det er vigtigt, at du har et præcist billede af, hvem dine kunder er, ellers kan du ikke ramme dem med din annoncering. Her kan du læse om hvad targeting er, og hvor vigtigt det er for resultaterne af din annoncering.
Gu er du ej unik! Et debatindlæg fra FXA, der gør op med USP-tankegangen og idéen om, at man i en virksomhed altid kan finde noget, der for alvor er unik.
Denne blog handler om dit nye logo. Meget kan siges om det emne. Men vi har valgt at koge det ned til det essentielle, der kræves for at få succes med processen. Læs med, lige her.
Lige nu søger vi en DynamicWeb udvikler med erfaring i både frontend og backend webudvikling.
Var det noget for dig?
Mangel på medarbejdere, fyldte ordrebøger og en usikker fremtid – det er realiteten lige nu i jern- og metalindustrien. Her er vores bud på, hvordan målrettet kommunikation og marketing kan være en del af kuren.
Se godt på dette foto af en kalv. Det er nærmest et portræt - ikke bare et tilfældigt skud. Det er nemlig taget af en professionel fotograf, der har brugt tid og energi på at fange dyret helt optimalt. Vi giver jer her fem gode grunde til, at I bør overveje at bruge ekstra krudt på jeres billedmateriale.
Man sagde engang, at content is king – det siger man ikke mere, ikke fordi det ikke er sandt, men fordi det er blevet en kliché. Men som med alle andre klicheer er der ofte en kerne af sandhed inde i maven på den. Det skal være sådan, at den potentielle kunde eller medarbejder, der søger efter viden, også kan finde den viden – hos jer, ikke hos konkurrenten. Ellers er kongen død som en sild...
Den nye digitale virkelighed har ramt B2B og er i færd med at ændre hele den måde, virksomheder tænker salg, marketing og service sammen. Er du med, eller står du stadig på perronen?
Din hjemmeside er som en hamster. Begge oplever kun tre fødselsdage. Så hvad gør du, når tiden kommer til at skifte ud?
Inbound bliver ofte præsenteret som det nye sort indenfor markedsføring. Løfter man sig udover al hypen, giver det bestemt god mening at se inbound som et effektivt supplement til de øvrige marketingaktiviteter.
I 2001 fik det nystartede bureau Factor X en af sine første opgaver for en kunde: Design og producér nogle flag. Sådan nogen, der hænger på en tyve centimeter høj stål flagstang med et lille logo flag fint vajende i brisen fra airconditionanlægget i bestyrelseslokalet. I 2021 fik vi den samme opgave – fra den samme kunde.
Jeres website er moderskibet, der indeholder al information om jer, jeres produkter og jeres tanker og ideer. Men frem for alt skal jeres website være det, der driver jeres salg.
For mange B2B-virksomheder er der ét problem, der overskygger alle andre: Hvordan man skaffer flere leads til sælgerne. Det gælder ikke alle brancher – der er stadig virksomheder, der har flere kunder end de kan overkomme. Hvis din virksomhed hører til sidstnævnte kategori, og du er sikker på, at det for evigt vil være sådan, behøver du ikke læse videre.Men hvis I savner leads, så gør du.
Ligegyldigt hvad man gør og siger, fortæller man noget essentielt om sin virksomhed.Ovenstående er et lidt smart dogme, men hvad betyder det konkret for din kommunikation?
Det er nødvendigt at have det ene øje stift rettet imod strategien samtidig med, at man ude i virkeligheden forsøger at håndtere de daglige bump på vejen. Det giver indsigt i, hvor strategien skal justeres, og hvornår man helt skal skifte spor.
Hvorfor du skal være generøs for at få noget looove. Eller sagt på en anden måde: Hvorfor du skal dele ud af din viden for at skabe ægte engagement hos dine potentielle kunder.
FXA (og selvfølgelig Vestjysk Marketing) — og Grosales har indgået et samarbejde, der skal tilbyde vores fælles kunder yderligere fokus på salg og marketing. Grosales er eksperter i salgsoptimering, og derfor ser vi det som et oplagt samarbejde. Vi glæder os!