Ærligt arbejde, ærlige maskiner
Egholm får en tur med græsklipperen
- Ny brand-identitet
- Kommunikationsplan
- Nyt website
- Inbound-marketing strategi
- Produktkonfigurator
Ny identitet for Egholm
Egholm A/S har fået ny kommunikationsplan og en revitalisering af deres grafiske identitet. Og godt ser det ud.
Fra 2010 og frem til 2018 var Egholm A/S i Lemvig en del af Nilfisk-koncernen. Virksomheden var oprindeligt grundlagt af Kaj og Jens Christian Egholm tilbage i halvfemserne med stor vækst og stor succes til følge, og salget af virksomheden til Nilfisk var et vaskeægte dansk erhvervseventyr. I efteråret 2018 fik de to Egholm-brødre så muligheden for at købe virksomheden tilbage – med det erklærede mål at videreføre Egholm i sin oprindelige ånd med lokal forankring i Lemvig, etablere sig som den naturlige markedsleder og at udvikle de bedste redskabsbærere i verden.
Enestående brandværdi
En redskabsbærer er en lille traktor, der kan udstyres med forskellige typer af redskaber til udendørs opgaver: Fejemaskiner, bladsuger, plæneklipper, saltspreder og meget andet. Egholms maskiner har knækstyring, som gør det let at komme rundt, selv når man ikke skulle tro, at der var plads. Og med den unikke tilkobling foran og bag på køretøjet kan man skifte redskaber på et par minutter helt uden at bruge værktøjer. Kommuner, anlægsgartnere og andre, der skal vedligeholde udendørs arealer, har alle brug for sådan en maskine, især når den er driftssikker og komfortabel. Faktisk er maskinen så smart og banebrydende, at den i daglige tale i mange lande blot omtales som en Egholm hos brugerne.
- og en ambitiøs kommunikationsplan
Med de nye ejere er der også en konkret opgave, der skal løses: En revitalisering af det gamle logo, en ny grafisk identitet, en ny kernefortælling og en komplet og gennemgribende overhaling af samtlige materialer – fra arbejdstøj til bannere ude hos Egholms mange forhandlere verden over. Det er vores opgave her hos FXA. Vi har bistået Egholm med en ambitiøs kommunikationsplan, og i den kommende tid skal der produceres. Nyt design, ny identitet, nye materialer både on- og offline, selv Egholms demotruck har vi haft fingrene i. Vi har også udviklet et nyt payoff til Egholm A/S:
Honest Work. For det er, hvad de leverer.
Honest Work
Egholm lever af at udvikle, producere og markedsføre redskabsbærere til vedligeholdelse af park- og vejanlæg.
Ideen med det nye payoff er at give køreren i traktoren en stemme. Han er typisk stolt af sit job, stolt af at kunne holde parker og veje rene, og han er glad for sin Egholm maskine. Men payoffet giver også en stemme til de dygtige folk hos Egholm i Lemvig, der designer, bygger og servicerer traktorerne. Derfor varierer vi payoffet: Honest People – Honest Work – Honest Machines og så videre.