Danfoss og den komplette messe

Kunde

Danfoss Cooling 

Projekt

Vi har fået til opgave at opsætte Danfoss' stand til Chillventamessen 

Hvad vi gjorde

Vi udarbejdede messaging, messetavler og en dynamisk skærmpræsentation og andet materiale for at præsentere Danfoss' nye corporate design

Messeplanlægning i særklasse

I 2014 introducerede Danfoss et nyt corporate design og et helt nyt overordnet payoff: Engineering Tomorrow.

Som nogle af de første bureaufolk blev vi inviteret med til brand training sammen med en række marketingansvarlige fra Danfoss, og vi blev derefter bedt om at stå for en stor del af den ambitiøse stand på Chillventamessen.

Med ekstremt korte deadlines og tårnhøje kvalitetskrav blev vi sat på prøve – og leverede varen.

 

Chillventa er kølebranchens største internationale messe, og Danfoss Cooling er naturligvis til at få øje på her. I 2014 endda i høj grad. Et helt nyt design med fokus på den markante Danfoss-røde farve og helt nye retningslinjer for messaging skulle stå sin prøve, og vi var et af de første bureauer, der fik lejlighed til at rulle marketing og kommunikation ud i den nye stil.

Sammen med den messeansvarlige fra Danfoss Cooling udarbejdede vi messaging, messetavler og en dynamisk skærmpræsentation, der skulle give de besøgende et stærkt og positivt indtryk af Danfoss’ mange kompetencer inden for køleteknologi.

 

danfoss-den-komplette-messe-banner

 

En løsning i en fart

Tiden var knap – meget knap – og det er nogle gange slet ikke så skidt endda. Sammen med Danfoss brainstormede vi for at finde veje til at kommunikere med de besøgende på en engagerende måde, og vi foreslog, at vi kunne skrive og layoute et specielt 24-siders messemagasin med korte, præcise artikler og fantastiske grafiske løsninger, alt sammen for at give folk ro til at studere de mange produktnyheder og løsninger, Danfoss havde med.

Som sagt, så gjort: Skrevet, disponeret, layoutet, oversat til adskillige sprog, trykt og distribueret på messen. Den dag i dag lidt af et klenodie og en løsning, vi er gevaldigt stolte af.

 

danfoss-den-komplette-messe-02

 

Best practice

Ros fra kunden, og ros i den internationale marketingverden, hvor messemagasinet blev fremhævet som Best Practice, når det gælder promovering af nye produkter på en messe.

danfoss-den-komplette-messe-03

 

Kunden har ordet

Factor X was a vital part of the success we enjoyed at this year’s Chillventa. Their creativity and enthusiasm made it easier for us to create a genuinely fantastic presence for Danfoss where our new corporate design and new messaging became strongly exposed.”

Dorte Sindberg, Danfoss

Vil du vide, hvordan FXA kan gøre din virksomhed mere synlig og attraktiv på en international branchemesse?

 

Book et møde i dag